c

  • Curro

    Curro 25.315 tdw, bygget ved Vickers-Armstrongs LTD, Newcastle, desember 1956. Doxford Curro hovedmotor 6600 hk, servicespeed 14 knop. foto fra prøveturen. Kapt. Sverre Caspersen. HTknk

  • Credo

    M/T Credo ble bygget og utrustet på Stord Verft i 1968 for Jørgen P. Jensen, Arendal, med byggenr. 541. Dødvekt 100.453 tonn dw. B&W hovedmaskin på 23000 bhk. Solgt i 1976 og gitt navnet "Getafix". Fra 1982 "Triump" og fra 1985 "Rio". Den ble hugget i Kina i 1986. Alle Jørgen P. Jensens båter begynte på C, og hadde en religiøs betydning. Credo er latin og betyr på norsk "Jeg tror". Var selv ombord på Credo i 1972-1973. Rederiet er forlengst avviklet. Opplysninger fra: Navn: Jarl A.Nilssen Epost: jarlarn@online.no

  • Corline

    Corline Saltens DSfoto 1986HTknk

  • cort-adeler1_0

    Cort Adeler

  • cort-adeler_0

    Cort Adeler

  • Corline

    Corline - godsbåt til Saltens Damp. Foto fra Bogen 29. april 1986 foto: Kjell A.Pedersen HTknk

  • Clupea

    Clupea HTknk

  • Christian IV

    Christian IV HTknk

  • Cato-Andre

    Cato-Andre

  • Charley

    Charley foto 1972HTknk

  • Charley_

    Charley_ foto 1969HTknk

  • Christian IV_

    Christian IV 06.02.1968 - Ålborg. Kristiansands DS' nye ferje ligger her ved kai i Ålborg, klar for levering til rederiet.Skipet er bygget ved Aalborg Værft og skal være rederiets flaggskip i stedet for "Skagerak" som forliste. Båten får en kapasitet på 800 pass. og 140 biler, men med en last på 7 jernbanevogner, som regnes for å bli det normale, kan den ta 100 biler. Kapt. Anstein Dvergsnes blir skipets fører.

  • Carl Julius

    Carl Julius HTknk

  • Capto

    Capto, 13.050 tdw, drycargoskip, bygget ved Eriksbergs mek.verksted A/B, oktober 1957. Makin 6900 hk, 15 mil servicespeed. Kapt. N.J.Mæhle. foto fra prøvetur HT knk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.